reklama

Zakopane - mesto Goralov

Pre väčšinu Slovákov je Zakopane neznámym mestom na druhej strane Tatier. Pre Poliakov je obľúbeným centrom tatranskej turistiky a zimných športov. Tak som ho teda išiel navštíviť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Ešte pred odchodom som na stránke www.couchsurfing.com dal vedieť, čo mám za lubom (je to stránka cestovateľov, vrelo odporúčam každému, kto sa nebojí turistiky na vlastnú päsť). Hneď sa ma ujala Poľka Kasia, že ma prevedie mestom. Vyhľadal som nejaké spoje, ale žiaľ, cez Kežmarok ide len jeden autobus o 6:50, aj to len na nákupy do Nového Targu. Keďže som nemal na výber, rezervoval som si lístok. V Poľsku vraj nebude problém niečo chytiť a skutočne, autobusy a vlaky chodili z Nového Targu cca každú polhodinu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Autobus došiel len na parkovisko pri trhoch. Nevadilo mi to, pretože som mal časovú rezervu a cestou som mohol spoznávať ulice Nového Targu. 

Murovaný kostol z cesty
Murovaný kostol z cesty 

Murovaný kostol z cesty, Nový Targ

Po opýtaní sa na cestu už nebol problém nájsť autobusovú stanicu, kde som čakal na bus len 10 minút. Po 25 minútach ma v Zakopanom vítala sympatická študentka angličtiny v Krakove. Mal som šťastie, že nepršalo, lebo bolo pod mrakom. Keď tam začne pršať, tak prší aj niekoľko dní.

Vybrali sme sa pozemnou lanovkou na blízku horu Gubalowki, odkiaľ je krásny výhľad na okolie. Gubalowki je lyžiarske stredisko a horské športovisko v jednom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

3 minúty v modernej lanovke

Obrázok blogu

Výhľad z Gubalowki

Zarazilo ma, že v meste s 28 tisíc obyvateľmi sú celé ulice starých, drevených, goralských domov. Všetko je harmonicky ,,zabudované,, v prírode. V našich Vysokých Tatrách sú síce domy s alpskou architektúrou, ale ich stav je total neporovnateľný. Paneláky, ako sú u nás, tam nenájdete. To pretože sú skryté a sú menšie. Sám sa pýtam, kde žijú tie tisíce ľudí???

Obrázok blogu
Obrázok blogu


Pod Gubalowki sa tiahne slávna kilometrová ulica Krupowki. Nachádzajú sa na nej trhy s ľudovou tematikou, šteniatkami, kožušinami, butiky, kaviarne, ... . Upozorňujem, že väčšina budov je z dreva! V tom čase sa po nej prechádzalo množstvo ľudí. Vraj niektoré obchody sú omnoho lacnejšie ako na Slovensku. Nuž, nenapadlo ma porovnať ceny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Môj čas sa žiaľ krátil. Nemohol som za to, že autobus SAD mal odchod z Nového Targu už o 13:30. Moja sprievodkyňa ma zaviedla na vlakovú stanicu a po chvíli som už išiel späť do N. Targu. Ani som si nemyslel, že stanica je tak zatracene ďaleko. Klusom som však stihol dobehnúť na autobus. Kúpil som ešte krowky a bolo po fajn výlete. Zakopane odporúčam navštíviť! Oplatí sa všetko, lyžovačka, prechádzka, horská turistika, ... proste krásne mesto s čistou horskou prírodou. Ja sa tam ešte vrátim, aby som videl a zažil to, čo som nestihol. Veď zo Spiša to mám len na skok.

Moje celkové náklady na cestu Kežmarok – N. Targ – Zakopane a späť boli 240,- SK.

Slavomír Ogurčák

Slavomír Ogurčák

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kedysi idealista, dnes realista, vášnivý cestovateľ, Zoznam autorových rubrík:  Zahraničná politikaEurópska úniaEkonómiaSpoločnosťCestovateľskéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu